BESTELLING

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Plaats je een bestelling via onze webshop, dan krijg je automatisch mail met de bevestiging van je bestelling. Geen mail ontvangen? Check eerst de spambox. Als hij daar niet in terug te vinden is, raden wij je aan contact op te nemen met onze klantendienst

Plaats je je bestelling in onze winkel, dan ontvang je een bevestiging op papier (bestelbon).

Hoe snel kan ik mijn bestelling verwachten?

De exacte leveringsdatum is afhankelijk van verschillende factoren. Is het een voorraadartikel of niet? Wanneer een artikel besteld moet worden, zijn wij afhankelijk van de fabrikant. Levertijden zijn normaliter 10-12 weken.

Welke betaalmethodes zijn er?

Online kan je op verschillende manieren betalen. Van bancontact/mistercash tot paypal. In onze winkel kan u cash betalen of met bancontact/mistercash. Let op! Creditcards worden niet geaccepteerd als betaalmiddel.

Welk voorschot dien ik te betalen?

Bij elke bestelling die in onze winkel plaats vindt, vragen wij een voorschot van 15% van het totaalbedrag. Bij online bestellingen dient het volledige bedrag onmiddellijk voldaan te worden.

AFHALING OF LEVERING

Wanneer kan ik mijn bestelling komen afhalen?

Wanneer het gaat om een voorraadartikel, zal dit de eerstvolgende werkdag volgend op je bestelling klaarstaan voor afhaling. Er kan afgehaald worden tijdens onze openingsuren.

Betreft het een artikel dat besteld is bij de fabrikant? Zodra je bestelling binnen is, contacteren wij jou en kan je je bestelling komen afhalen tijdens onze openingsuren.

Leveren jullie aan huis?

Lukt het jou niet om je bestelling zelf af te halen, dan bieden wij ook thuislevering aan mits toeslag.

LEVERING TOT 15KM - PRIJS: €150,-

  • binnen een straal van 15km
  • goederen worden gelijkvloers afgezet
  • goederen worden niet gemonteerd
  • verpakking wordt niet meegenomen

LEVERING VAN 15KM TOT 50KM - PRIJS: €200,-

  • binnen een straal van 15km tot 50km
  • goederen worden gelijkvloers afgezet
  • goederen worden niet gemonteerd
  • verpakking wordt niet meegenomen

SUPPLEMENT LEVERING OP VERDIEP - PRIJS: €125,-

  • goederen worden op verdiep afgezet (tot max. 6e verdiep)
  • goederen worden niet gemonteerd
  • verpakking wordt niet meegenomen

MONTAGE - PRIJS: €100,-

  • goederen worden gemonteerd
  • verpakking wordt meegenomen
Wat is de levertijd?

De levertijd is afhankelijk van verschillende factoren. Betreft het een voorraadartikel of moet het artikel besteld worden bij de fabrikant?

Voorraadartikelen kunnen door jou zelf de eerstvolgende werkdag volgend op je aankoop worden afgehaald. Wens je je aankoop geleverd te krijgen, dan streven wij ernaar een voorraadartikel binnen 5 tot 10 werkdagen te leveren.

Bij artikelen die besteld moeten worden, zijn wij afhankelijk van de fabrikant. Levertijden zijn gebruikelijk 6-8 weken. De levertijd kan evenwel variëren. Informeer daarom bij je verkoopadviseur naar een gerichtere leverdatum voor het artikel dat je hebt besteld of wil bestellen.

Waarmee moet ik rekening houden bij thuislevering?

LEVERINGSDATUM EN LEVERINGSADRES

Indien het artikel dat je hebt aangekocht in voorraad is, kan de medewerker op het ogenblik van aankoop de leveringsdatum bepalen. We leveren de meubelen (mits toeslag) tot aan de drempel op het gelijkvloers. Afwijkingen van de afgesproken leveringsdatum of het leveringsadres, dien je ten laatste 1 week voor de geplande leveringsdatum te communiceren. Zoniet zal de levering doorgaan zoals voorzien.

Indien het artikel dat je hebt aangekocht niet in voorraad is en dient besteld te worden, bellen wij je op van zodra je bestelling bij ons is toegekomen en bepalen we een leveringsdatum.

LEVERINGSTIJDSTIP

Wij werken met tijdsblokken waarbinnen je de levering van je meubelen mag verwachten. Door omstandigheden zoals verkeer, etc. is het niet altijd mogelijk ons hieraan te houden. Daarom is het noodzakelijk dat je bij aankoop steeds een GSM-nummer opgeeft zodat onze leverdienst je kan contacteren.

LEVERING

Om de levering vlot te laten verlopen is het belangrijk dat je met onderstaande zaken rekening houdt:

  • Houd minstens 20m parkeerruimte voor je woning vrij. De nodige verkeersborden kan je aanvragen bij de lokale politie.
  • De meubelen worden geleverd aan de eerste drempel op het gelijkvloers.
  •  Het verpakkingsmateriaal kan niet meegegeven worden aan de leveringsdienst.
  • Nixx Living kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor ongevallen en/of beschadigingen aan eigendom van derden bij het lossen van de goederen.

CONTROLE

Bij levering teken je voor ontvangst van de meubelen, vrij van zichtbare schade. Eventuele zichtbare schade aan de verpakking dient te worden vermeld op de bon. Mocht je later bij het uitpakken van de meubelen toch beschadigingen vaststellen, dan vragen wij je het gebrek zo spoedig mogelijk na de ontdekking aan ons kenbaar te maken via onze klantendienst

Het probleem zal worden onderzocht en als het voldoet aan de garantievoorwaarden zullen wij je zo snel als mogelijk een oplossing bieden.

RETOURNEREN OF WIJZIGEN

Kan ik mijn bestelling retourneren, wijzigen of annuleren?

Wij hopen natuurlijk dat je vooraf goed hebt nagedacht over je aankoop. Mocht er onverhoopt toch iets tussenkomen of niet naar wens zijn, dan mag je de bestelling retourneren of annuleren. Voor voorraadartikelen geldt een termijn van 14 dagen waarin geretourneerd mag worden. Retouren dien je te melden via onze klantendienst of bij je verkoopadviseur in de winkel. Artikelen moeten in nieuwstaat en in de originele verpakking worden geretourneerd. Verzendkosten zijn voor eigen rekening. 

LET OP! Voor artikelen aangekocht in onze winkel of bestelde artikelen geldt dit retourbeleid niet! 

Een bestelling tussentijds wijzigen is in sommige gevallen mogelijk tot 3 dagen na aankoop. Dit is afhankelijk van wat je wil aanpassen. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met je verkoopadviseur.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Verzendkosten voor het retourneren van een online aangekocht voorraadartikel zijn voor eigen rekening. 

Wanneer krijg ik mijn geld terug na het retourneren?

Van zodra wij het artikel in goede orde ontvangen hebben, zal het bedrag van je aankoop, exclusief verzending- of transportkosten, worden overgeschreven.

GARANTIE

Wat zijn de garanties?

Op al onze artikelen geniet je 2 jaar garantie op constructiefouten. Deze garantie is geldig vanaf de afhaal/leverdatum. Bewaar je factuur goed, want dit geldt als enige vorm van garantiebewijs.

Bij afhaling/levering teken je voor ontvangst van de meubelen, vrij van zichtbare schade. Eventuele zichtbare schade aan de verpakking dient te worden vermeld op de bon. Mocht je later bij het uitpakken van de artikelen toch beschadigingen vaststellen, dan verzoeken wij je het gebrek zo snel mogelijk na ontdekking aan ons kenbaar te maken via onze klantendienst

Je probleem zal worden onderzocht en als het voldoet aan de garantievoorwaarden zullen wij je zo snel mogelijk een oplossing bieden.

De garantie is geldig op voorwaarde dat de artikelen op een correcte, normale wijze behandeld werden. De garantie geldt dus niet voor slijtage of beschadiging door ongeschikt gebruik, verkeerde montage, verkeerde schoonmaakmethode, ongelukken, etc. 

DIENST NA VERKOOP

Wat is het herroepingsrecht?

Voor artikelen die online gekocht werden, geldt het herroepingsrecht. Binnen de 14 dagen na afhaling/levering, meld je ons dat je de bestelling wil herroepen. Zodra je melding hebt gedaan, begint een nieuwe termijn van 14 dagen te lopen, waarbinnen je de artikelen retourneert. De verpakking van je product moet in orginele staat zijn.

LET OP! Producten met speciale specificaties op vraag van de koper of zakelijke bestellingen kunnen niet geretourneerd worden.

HOE MOET IK MIJN RETOUR AANMELDEN?

Vul binnen de 14 dagen na ontvangst het online retourformulier in.

WELKE ZAKEN MOET MIJN RETOURZENDING BEVATTEN?

Zend jouw artikel terug in de originele verpakking en voeg zeker onderstaande documenten bij:

  • Een kopie van je factuur
  • Een ingevuld herroepingsdocument (hieronder te downloaden)

Alles bij de hand? Perfect! Dan kan je je product retourneren naar volgend adres:

Nixx Living, Vlamstraat 9, 9450 Denderhoutem, België

WANNEER WORDT MIJN GERETOURNEERDE BESTELLING TERUGBETAALD?

We storten het aankoopbedrag, exclusief verzendings- of transportkosten, binnen de 114 dagen na ontvangst en goedkeuring van je retourzending.

HOEVEEL KOST EEN RETOURZENDING?

Kan het product met een pakketdienst verzonden worden? Dan betaal je het tarief van de pakketdienst van jouw keuze. Deze kosten worden niet terugbetaald. 

Grotere artikelen kunnen door ons worden opgehaald mits betaling.

Mijn meubel is beschadigd. Wat moet ik doen?

Geen nood, wij kunnen dat voor je oplossen.

  • Merkte je beschadiging op bij de afhaling/levering?
  • Valt je product nog onder garantie?
  • Geldt de garantie niet meer, maar wil je toch een oplossing?

Contacteer onze klantendienst. Wij volgen de situatie voor je op.

Is het mogelijk een wisselstuk te bekomen?

Een beschadigd onderdeel kan in de meeste gevallen vervangen worden. Zoek je een wisselstuk? Contacteer onze klantendienst.

Ik heb de verkeerde artikelen ontvangen.

Een fout maken is menselijk. We helpen je uiteraard om dit probleem recht te zetten. 

Neem contact op met onze klantendienst. We gaan onmiddellijk aan de slag, zodat je zo snel mogelijk kan genieten van de correcte meubelen.